Handelsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelserne er bindende du bør derfor læse dem grundigt igennem – særligt bestemmelserne vedrørende priser, leveringsbetingelser, fortrydelsesret og reklamationer. Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice ved å klikke her.

Bemærk venligst, at vi forbeholder os ret til løbende at opdatere vores salgs-og leveringsbetingelser, og at disse alene er gældende for handel i vores webshop.

Aftalen om salg og levering indgås mellem Myscreens AS (herefter benævnt “vi”) som sælger og dig som køber.

Ordreafgivelse og indgåelse af en aftale forudsætter, at du er fyldt 18 år.

Varerne leveres enten direkte til din privat adresse eller arbejdsplads efter dit valg.

Vi leverer udelukkende varer i Danmark. Levering kan foregå til alle landfaste og brofaste øer. Ellers skal der indgås særlig aftale.

Forudsætningen for, at vi kan ekspedere din ordre, er, at du med din ordreafgivelse accepterer:

  • Handelsbetingelserne, som er oplyst i denne webshop.
  • Priser, som er oplyst i denne webshop, herunder leveringsomkostninger.
  • At vi registrerer dit navn, mobiltelefonnummer og e-mail adresse med henblik på at kunne ekspedere din ordre og kunne komme i kontakt med dig, i fald der opstår leverings-problemer.
  • At vi alene registrerer oplysninger vedrørende dit Visa, Mastercard eller med Klarna Checkout med henblik på at kunne gennemføre din betaling.
  • At vi anvender Klarna Checkout til verifikation af dine kortoplysninger. Alle overførsler af data sker med sikker SSL-kryptering.
  • At aftalen indgås i henhold til dansk lovgivning og eventuelle tvist skal afgøres ved de danske domstole.

Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Således er det en bestillingsbekræftelse du modtager på mail, når du placerer din ordre. Myscreens AS har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af prisfejl, trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes først til dig, når vi har afsendt dine varer, som du har bestilt.

  1. Køb af varer

Du vil, inden du godkender din ordre, have mulighed for at rette eller slette de varer, du har lagt i indkøbskurven, samt ændre de oplysninger, du har angivet i forbindelse med dit køb, og du vil kunne se eventuelle fragtomkostninger og den samlede pris for din ordre. Når du har godkendt din ordre, vil du skulle gennemføre din betaling for din ordre med dit betalingskort eller med klarna Checkout.

Efter afgivelse af din ordre og betalingen er gennemført, modtager du en elektronisk kvittering og bestillingsbekræftelse. Bestillingsbekræftelsen indeholder ordrenummer, navn, adresse, leveringsadresse, betalingsmåde og specifikation af de bestilte varer, eventuelle fragtomkostninger og den samlede pris. Specielt dit web-ordrenummer er vigtig at bruge i din henvendelse til kundeservice. Når du modtager bestillingsbekræftelsen, skal du straks gennemgå den og kontakte kundeservice ved å klikke her, hvis den indeholder fejl eller uoverensstemmelser. Det i bestillingsbekræftelsen anførte er gældende, medmindre du skriftligt fremsætter indsigelser straks efter modtagelsen, idet vi ofte sender varerne umiddelbart efter bestillingen. Når din ordre er ekspederet, modtager du din faktura, produktinformation, og ordrebekræftelse, som bevis på at din ordre er færdigbehandlet og på vej.

  1. Levering

Levering til privat adresse finder sted ved kantsted eller flisebelægning. Hvis varen ønskes leveret til carport eller garage, kræver dette at indkørslen er flise eller asfalt belagt. Transportøren kan ikke holdes ansvarlig for evt. skader som opstår som følge heraf. Varen leveres mod at der fremvises af kvittering. Ønsker du at varen leveres uden at der er nogen hjemme der kan kvittere for modtagelsen, kræver det en forudgående aftale herom. Du bærer i så fald enhver risiko for varen, når den er stillet på din adresse efter aftale.

Hvis du ikke er hjemme til at modtage varen på aftalte dato og tid, og at det ikke er aftalt at varen må stilles, tages varen med retur. Hvis du ikke har mulighed for derefter selv at afhente varen og således ønsker den fragtet ud på ny, opkræves et genkørselsgebyr svarende til den leveringsomkostning der er påført din faktura.

Hvis du ønsker at få leveret varerne på flere forskellige adresser, skal du bryde din ordre op i flere selvstændige ordrer svarende til de adresser, du ønsker varerne leveret til.

Cirka leveringstid er påført ud for varerne i webshoppen. Vi tager dog forbehold for, at varerne kan være midlertidige udsolgte eller i restordre, og der kan i sådanne tilfælde være tale om længere leveringstid.

Som udgangspunkt bliver din ordre leveret samlet, altid afstemt efter den vare, som der er længst leveringstid på.

Hvis du har købt flere varer med forskellige leveringstider og ønsker at modtage de varer med en hurtig leveringstid først, skal du opdele din ordre i en eller flere selvstændige ordrer.

  1. Betaling

Du skal betale den til enhver tid angivne pris, inkl. moms, for varer som oplyst i denne webshop. 

Betalingen sker via Klarna Checkout. Der opkræves ikke gebyrer, når du handler i webshoppen. Vi trækker først beløbet på din konto, når vi sender dine bestilte varer. Når transaktionen er gennemført, vil det fremgå på din konto. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Ved betaling med betalingskort sendes dine oplysninger direkte SSL-krypteret til vores betalings-udbyder Klarna Checkout. Sælger har dermed ikke adgang til dine betalings-oplysninger. Alle øvrige oplysninger vi modtager fra dig, behandles fortroligt og bruges til at ekspedere din bestilling, samt i forbindelse med anden kontakt med dig.

Anden betaling
Det er muligt at betale ved bankoverførsel hvis en af vores sælgere har givet dig et tilbud, og du har accepteret det.

  1. Modtager du ingen elektronisk ordrebekræftelse

Hvis du ikke modtager meddelelser fra os vedrørende ordrebekræftelse og/eller godkendelsen af dit Visa/Dankort eller Mastercard, opfordrer vi dig til straks at kontakte kundeservice ved å klikke her. Vi ønsker at behandle din ordre hurtigt og effektivt, men er ikke ansvarlig for forhold, der kan skyldes problemer eller fejl i den elektroniske kommunikation, betalingsløsninger eller andre systemer der ikke er vores.

  1. Fortrydelsesret – hvis du er forbruger

Du har som forbruger som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret på varer købt på vores webshop gældende fra den dag, du modtager varerne, og herefter har du yderligere 14 dage til at returnere varerne til os. Hvis fristen på de 14 dage udløber på en helligdag, grundlovsdag, juleaftensdag, nytårsdag eller andre officielle danske helligdage, kan du vente til den efterfølgende hverdag.

Julegaver købt på webshoppen, kan fortrydes indenfor de første 14 dage i januar.

I alle tilfælde bør varerne leveres intakt og retur i original, ubeskadiget emballage. Du må gerne åbne emballagen for at besigtige og afprøve varen, men ikke ødelægge den eller smide dele af den væk. Det er som hovedregel en betingelse for at udnytte din fortrydelsesret, at du kan tilbagegive varen i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. Da originalemballagen i nogle tilfælde repræsenterer en ikke ubetydelig værdi for varens pris, kan det betyde, at varen ikke anses for returneret i væsentlig samme stand og mængde, hvis emballagen ikke følger med i samme stand, som da varen blev leveret.

Specialfremstillede produkter sælges uden fortrydelsesret

Bemærk, at blandt andet alle specialfremstillede produkter, såsom solafskærmningsprodukter og andre varetyper, der skæres til og tilpasses efter dine specifikke afgivne mål, anses som kundespecifikke varer. Derfor bortfalder fortrydelsesretten på disse varer, når du har afgivet din ordre. Ved accept af handelsbetingelserne accepterer du samtidig, at fortrydelsesretten er bortfaldet på de varer, hvorpå det er angivet, at de sælges uden fortrydelsesret.

Delvis fortrydelse
Du kan fortryde dele af dit køb, hvis din ordre indeholder forskellige type varer. I givet fald skal du være opmærksom på, at hvis du har købt flere type varer i samme ordre, og ønsker at fortryde og returnere dele af ordren, refunderes leveringsomkostningerne ikke.

Vi er ikke forpligtet til at tage dele af ordren retur, hvis her er tale om retur af samme type vare.

Ønsker du at udnytte din fortrydelsesret kan det ske til sælgers kundeservice ved å klikke her. Vi sender dig herefter en bekræftelse på, at vi har modtaget din fortrydelsesmeddelelse.

Senest 14 dage efter du har udnyttet din fortrydelsesret skal du have returneret din vare til os, hvilket betyder, at du som minimum skal have overleveret varen til vores butik eller til en fragtmand. Du bærer risikoen for varen under returfragten til os. Returneringen skal være vedlagt din oprindelige ordrebekræftelse samt gerne en e-mail-bekræftelse fra vores kundeservice, så vi lettere kan håndtere din returvare. Ved returnering skal varen sendes til Myscreens AS, Seminarbakken 11, 9008 Tromsø. Norway, hvis det er en ordre du har afhentet eller fået sendt fra butikken. Er der tale om en levering fra myscreens.dk til din hjemmeadresse, aftales nærmere med kundeservice ved å klikke her.

Vi tilstræber at reagere på alle henvendelser, om reklamationer eller ønsker om returnering af varer, indenfor 2 hverdage efter en henvendelse ved å klikke her.

Husk altid at oplyse dit web-ordre nummer.

Seneste 14 dage efter du har meddelt os, at du har fortrudt dit køb, og vi har modtaget den returneret vare eller du har sendt dokumentation for, at den er afsendt til os, tilbagebetaler vi købsprisen på de returnerede varer inkl. eventuelle fragtomkostninger ved forsendelse til dig. Du vil få alle de penge retur, du måtte have betalt for selve varerne og leveringen, hvis hele ordren sendes retur. Hvis dele af ordren fortrydes (sendes retur) tilbagebetales leveringsomkostningerne ikke. Vi forbeholder os dog under visse omstændigheder ret til at reducere det beløb vi tilbagebetaler, hvis varens værdi er forringet fx fordi:

Du reelt har taget varen i brug og den bærer brag heraf.

Varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den, herunder under returneringen til os.

Du har håndteret varen uhensigtsmæssigt og beskadiget varen.

Hvis varen ikke returneres i originalemballage og emballagen vurderes til at have betydning for prisen/gensalgsprisen for varen.

Eneste omkostning du har, når du fortryder, er fragten for at sende varen tilbage til os. Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post.

Bemærk! Du skal selv træffe aftale med et fragtfirma med henblik på returnering og ovenstående links og priser er kun ment som vejledning. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

  1. Forbehold for gengivelser af farver, prisfejl, udsolgte varer m.v.

Vi tager forbehold for prisændringer, tastefejl og udsolgte varer.

Vi har gjort, hvad der er teknisk muligt for at gengive farverne naturtro på billederne af varerne på webshoppen, men vi må tage forbehold for mulige afvigelser fra farvegengivelserne i denne webshop og varernes fysiske/virkelige farve, idet skærmopsætninger og opløsning på den enhed der viser vores billeder kan give varierende farveoplevelser. Hertil kommer, at visse varer er naturprodukter, hvor struktur og farver kan variere fra hvad du ser på vores webshop. 

  1. Reklamation og klageadgang

Du har 24 måneders reklamationsret efter modtagelsen af de købte varer, hvor du kan klage over varen til os. Som udgangspunkt skal manglen have været til stede da du modtog varen. Du skal dog altid huske at klage i rimelig tid, efter du har opdaget fejlen eller manglen. Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Når du modtager de købte varer, skal du straks foretage en undersøgelse af det købte, herunder nøje efterse det leverede for at konstatere om det lider af fejl og/eller mangler.

Vi er ikke ansvarlig for fejl og/eller mangler, der er en følge af ukorrekt eller utilstrækkelig vedligeholdelse fra din side, uautoriserede ændringer, montering, der ikke er udført af Myscreens.dk eller anvist samarbejdspartner, samt ukorrekt brug, som falder udenfor monterings-vejledningen, vedligeholdelses-vejledningen og/eller de specifikationer eller instruktioner, der er angivet af os eller i øvrigt følger med de bestilte varer.

Såfremt de købte varer lider af en fejl eller mangel, som vi er ansvarlig for, vil købelovens mangels regler finde anvendelse, dvs. at vi vil tilbyde at afhjælpe fejl eller mangler ved f.eks. at reparere varen. Hvis det er relevant, kan vi dog også tilbyde at levere en tilsvarende ny vare, der opfylder aftalen med dig. Hvis den ene løsning er uforholdsmæssig meget dyrere end den anden, kan selv vælge. Hvis vi ikke kan afhjælpe en fejl eller mangel på tilfredsstillende vis eller levere et tilsvarende vare indenfor rimelig tid uden udgift og uden væsentlig ulempe for dig, kan du kræve afslag i prisen eller tilbagebetaling af varens pris.

Hvad gør jeg hvis varen er beskadiget?
Når en vare leveres på din adresse, uanset om du er til stede eller har aftalt at varen må stilles, tages billeder af varens placering som dokumentation for levering af fragtmanden. Hvis indpakningen dog ser ud til at være beskadiget, opfordres du til selv at tage billeder, inden du evt. åbner for indpakningen. Hvis ikke du kan afgøre om indholdet har taget skade, og du derfor bryder emballagen for at besigtige den, tag da yderligere billeder som dokumentation herfor. Kontakt herefter vores kundeservice på reklamasjon og medsend billeder af varen, for oprettelse af skadessag.

Alle reklamationer skal håndteres af kundeservice. Du skal derfor kontakte kundeservice på reklamasjon, hvis du ønsker at reklamere over din vare. Kundeservice vil herefter informere om, hvorvidt varen skal sendes tilbage til vores lager. Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Hvis der er tvil om, hvorvidt en vare lider af en fejl eller mangel, der kun lader sig konstatere gennem en teknisk undersøgelse, kan vi undersøge varen mod et rimeligt gebyr, såfremt dette på forhånd er aftalt med dig. Hvis det viser sig, at være en fejl eller mangel, som vi er ansvarlig for, skal du ikke betale for undersøgelsen.

Er du i tvivl, kan du altid kontakte vores kundeservice ved å klikke her.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger ved berettiget reklamation. Vi modtager heller ikke i denne sammenhæng sendt til os pr. efterkrav.

Er du ikke tilfreds med det produkt, du har modtaget og vores håndtering af din reklamation, har du mulighed for at indgive en klage til Center for klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Klagen kan indgives ved at udfylde en klageformular via www.naevneneshus.dk/ eller www.forbrug.dk, eller du kan klage gennem EU-Kommissionens online klageportal ODR www.ec.europa.eu/consumers/odr/. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@myscreens.dk.

  1. Forsinkelse

Du kan være berettiget til at hæve købet, hvis vi ikke leverer de varer, du har købt, til den aftalte tid, og forsinkelsen er væsentlig for dig som kunde.

  1. Ansvarsbegrænsning

Vi påtager sig alene ansvar for mangler og forsinkelse – herunder erstatningsansvar – efter købelovens ufravigelige regler. Vores samlede erstatningsansvar kan ikke overstige fakturaprisen på de mangelfulde eller forsinkede varer. Vores produktansvar er begrænset i videst muligt omfang i henhold til gældende lovgivning, og er omfatter kun erstatning for dødsfald eller personskade samt beskadigelse af produkter, som er beregnet til privat forbrug, medmindre andet følger af dansk rets ufravigelige regler. 

I det tilfælde, at vi måtte være ansvarlig, er vores ansvar begrænset til det direkte tab du har lidt og omfatter således ikke indirekte tab eller følgetab, såsom tabt arbejdsfortjeneste, husleje, transportomkostninger og driftstab, medmindre andet følger af ufravigelig lovgivning. Vi er ligeledes ikke ansvarlig for omkostninger til tilpasning, montering eller afmontering af de bestilte varer m.v. med mindre, det bestilte er blevet monteret af myscreens.dk selv.

Er en reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger ved returnering af de mangelfulde varer.

  1. Cookies – brug af cookies

Vi bruger nødvendige cookies på vores webshop til fx at holde rede på hvilke varer du har lagt i indkøbskurven osv., og så anvender vi cookies til markedsføringsformål, statistik m.v. i det omfang du giver os lov til det.

  1. Behandling af persondata

Den dataansvarlige er myscreens.dk. Hvis du vil vide mere om, hvordan vi behandler dine persondata som kunde hos os, samt dine rettigheder i henhold til gældende persondatabeskyttelsesregler, kan du læse mere om dette i vores Persondata Politik.

27.03.2022

Myscreens AS

Færgehavnsvej 31 1 mf

9900 Frederikshavn

Cvr. Nr 43030876

info@myscreens.dk